یزدفردا: سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد از نامگذاری میدانی به نام «ادواردو آنیِلی» با موافت ۱۰۰ درصدی اعضای شورای شهر خبر داد.

به گزارش یزدفردا: حجت الاسلام «سید ناصر حیدری» در خصوص جزئیات این خبر گفت: در یکصدو نود و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد میدانی واقع در بلوار شهدای گمنام حدفاصل تقاطع بلوار شهیدان پارسائیان و ایرج افشار به نام «ادواردو آنیِلی» نامگذاری شد.

وی افزود: «اِدواردُو آنِیِلّی» مستبصر اهل ایتالیا و فرزند یکی از سرمایه‌داران معروف ایتالیا به نام جِیانّی آنیلی بود که تحت تأثیر قرآن از مسیحیت به مذهب شیعه گروید و علی‌رغم فشارها و تهدیدها از آن دست برنداشت؛ پدرش، جیانی آنیلی، از سرمایه‌داران معروف ایتالیا و مالک شرکت ماشین‌سازی فیات، بزرگترین شرکت ماشین‌سازی ایتالیا، چندین بانک خصوصی، چندین شرکت طراحی مد و لباس، باشگاه اتومبیل‌رانی فراری، باشگاه فوتبال یوونتوس و... بود.

حیدری ادامه داد: مادرش مارلا کاراچیلو نیز یک شاه‌زاده یهودی بود. ادواردو در سال ۱۹۷۴م، در ۲۰ سالگی با قرآن آشنا شد و پس از مطالعه و بررسی پیرامون قرآن و تحت تأثیر قرآن مسلمان شد و در یک مرکز اسلامی در نیویورک شهادتین را به زبان جاری کرد و در فروردین سال ۱۳۶۰ش در حسینیه جماران با امام خمینی ره دیدار کرد و سپس برای زیارت مرقد امام رضا(ع)، هشتمین امام شیعیان به مشهد رفت.

حیدری در پایان افزود: ادواردو پس از مسلمان شدن، سختی‌های فراوانی از سوی خانواده متحمل شد؛ و بر اساس اسناد و مدارک صهیونیست‌ها او را به خاطر مسلمان شدنش ترور می‌کنند و قتلش را خودکشی جلوه می‌دهند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا